Формирование информационного континуума в рекламном дискурсе | Building of Information Continuum in Advertising Discourse

DOI: 10.24833/2949-6357.2024.GEO.1  УДК: 81’42:659

Хахалева Анастасия Юрьевна,
к. филол. н., доцент, Московский государственный лингвистический университет, Москва, Россия;
email: mglu04@mail.ru

Аннотация
Предмет настоящего исследования составляют лингвисти­ческие и нелингвистические средства формирования информационного континуума в рекламном дискурсе. Материалом послужили рекламные публикации о линейке парфюмерных ароматов Sauvage компании Dior в формате онлайн. Целью исследования является изучение способов формирования информационного континуума англоязычного рекламного дискурса. В ходе исследования был проведён прагмалингвистический анализ продающей страницы парфюмерного аромата Sauvage Eixir, а также видеороликов с официального сайта Dior, посвящённых ароматам из линейки Sauvage. Сравнительный анализ позволил обобщить сходства и различия данных ре­кламных сообщений, а также сделать вывод об основных способах и средствах построения информационного континуума в рекламном дискурсе. Результаты исследования могут быть применены в качестве базы для дальнейшего изучения особенностей рекламного дискурса, а также для разработки практического руководства по эффективному развертыванию информационного континуума в рекламе.

Ключевые слова: рекламный дискурс, реклама, информационно-коммуникационные технологии, информационный континуум, полимодальность.

Read

BUILDING OF INFORMATION CONTINUUM IN ADVERTISING DISCOURSE

Anastasiya Yu. Khakhaleva
Candidate of Philology, Associate Professor, Moscow State Linguistic University, Moscow, Russia;
email: mglu04@mail.ru

Abstract
The subject of the research is linguistic and non-linguistic means of forming the information continuum in advertising discourse. The study analyzes advertising publications about the line of Dior perfume fragrances Sauvage in the online format. The aim of the research is to consider the methods of forming the information continuum of English-language advertising discourse. During the study, a pragmalinguistic analysis of the sales page of the Sauvage Eixir perfume, as well as the videos from the official Dior website on the Sauvage fragrances was carried out. The comparative analysis made it possible to summarize the similarities and differences between these advertising messages and to draw a conclusion about the main ways and means of constructing the information continuum in advertising discourse. The results of the research can be used as the basis for the further study of the characteristics of advertising discourse, and can also serve as the basis for the development of practical guidelines for the effective deployment of the information continuum in advertising.

Keywords: advertising discourse, advertising, information and communication technologies, information continuum, multimodality.